Wednesday, December 14, 2011

Planering är A och O.

Det gick åt helvete med affärsplanen, så jag hoppar nog över det där med hästblogg ändå. Är ju mycket trevligare att blogga här, där jag kan skriva om lite allt möjligt utan att någon egentligen bryr sig!

Lucia har passerat, så det börjar bli hög tid att planera något kul inför nyår. Det går väl sådär halvbra med planerandet, om jag ska vara ärlig. Helst hade jag velat ha någonting bestämt redan för en månad sen typ (Jolin = planerarN), men det verkar bara vara jag som har såna ambitioner i kompisgänget. Resten är lite mer åt "tar-det-som-det-kommer-hållet". Men vad är grejen med det liksom?! Utan planering slutar det med att vi dagen innan i panik försöker hitta någonstans att vara, komma på någonting att äta, och stressa runt på systembolaget fem minuter innan stängning. Det är inte jag. Därför har jag lite diskret (utan att verka för desperat och på) försökt få resten av kompisgänget att komma över på min sida och börja planera. Men ja, det har som sagt inte gått jättebra. Därför tänkte jag släppa det nu. Bli lite mer spontan osv. Nyår får bli som det blir, det är ju trots allt bara nyårsafton.

Innan det är dags för nyårsfirande ska dock julen passera. Juldagen är ju en dag då man enligt tradition beger sig ut på någon av stadens klubbar för att dansa. Dock får jag nog stanna hemma i år, verkar inte vara någon som vill gå med mig till X&Y.

Men jag är inte bitter.

No comments:

Post a Comment