Wednesday, December 28, 2011

Ut med jul, in med nyår!

Kör på med regelbundna två veckor mellan blogginläggen. Verkar ju funka.

Julen har hunnit passera, och ett nytt år står för dörren. 2012 kommer firas in med fina vänner i en liten 1:a på Druvefors. Blir nog inte många kvadratmeter per person, men finns det hjärterum finns det stjärterum (som det så fint heter). Och hjärterum finns det ju gott om, så det kommer nog bli riktigt bra.

Juldagen innebär ju traditionellt sett utgång. I år var min plan dock att bojkotta själva utgången, då jag skulle infinna mig på jobbet kl. 8 på annandagen. Det var en simpel plan; äta två-rätters på Babbel med trevligt sällskap, mysa lite efteråt hemma hos en vän och därefter bege mig hemåt innan klockan blev för mycket. Det ville sig dock annorlunda med några glas vin i kroppen. Slutade med att vi stod i kö till Harrys lite för länge, och när vi väl kom in handlade vi lite för mycket i baren (fick typ den briljanta idén att det minsann var på sin plats med en Minttuu). Avslutade kvällen med ett besök på McDonald's, och klockan hann bli 04:00 innan jag var hemma och i säng! Tre timmar senare gick alarmet på min kära iPhone igång... Inte helt genomtänkt kanske, men en riktigt bra kväll :) . Vaknade dock och kände mig lite lätt patetisk. Inte okej.

I övrigt rullar livet ganska bra för tillfället (yeslifer!). Känns som jag och pållen är åtminstone på lite rätt väg, men går hela tiden och väntar på nya bakslag. Han är fan inte helt lätt att ha och göra med, den där holländaren... Får dock mycket hjälp av bästa Malin mellan träningarna, så oftast sköter han sig. Tur för honom.

No comments:

Post a Comment